ويلاياب شمال ويلاياب شمال .

ويلاياب شمال

خريد لايك يوتيوب

خريد سابسكرايب يوتيوب
امروزه با رشد شبكه‌هاي اجتماعي استفاده از ويديو به شكل عجيبي افزايش يافته و ما شاهد رشد پلتفرم‌هايي مثل يوتوب هستيم از اين رو خريد سابسكرايب يوتيوب بيشتر از هر وقت ديگري مي‌تواند جذاب باشد, چرا كه باعث افزايش تعداد سابسكرايب شما خواهد شد, حال سوال اينجاست كه دليل اين اتفاق چيست و چرا افزايش سابسكرايب يوتيوب از طريق خريد سابسكرايبر يوتوب مي‌تواند براي ما مفيد و به رشد صفحه ما در يوتوب كمك كند؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت كه با ترند شدن يوتيوب در ايران به دليل حجوم سلبريتي‌ها و رشد صفحات فارسي زبان در اين پلتفرم نياز به داشتن سابسكرايب بيش از پيش براي شما احساس مي‌شود و اگر مي‌خواهيد توليدكننده محتواي ويديويي شويد و احتمالاً هم از يوتيوب استفاده خواهيد كرد بهتر است در ابتدا يا ميانه راه با افزايش سابسرايب خود سرعت رشد خود را تسريع دهيد.

خريد واچ تايم يوتيوب
يكي ديگر از سرويس‌هايي كه هم اكنون مي‌توانيد از اين صفحه خريداري كنيد سرويس واچ تايم يوتوب است كه با خريد واچ تايم يوتيوب ارزان مي‌توانيد يكي از ملزوماتي كه براي گرفتن حق مانيتايز در يوتيوب به آن احتياج داريم را پاس كنيد, در واقع واچ تايم يوتيوب زماني براي شما بدست مي‌آيد كه كاربران ويديوهاي شما رو ببيند و هر كدام حداقل چند دقيقه از ويديو شما را تماشا كنند تا واچ تايم شما در قسمت مانيايز به مقدار موردنظر يوتيوب رسيده و پاس شود تا بعد از رد كردن 1000 سابسكرايبر بتوانيد درخواست مانيتايز شدن و درآمدزايي از يوتيوب را فعال كنيد.

خريد لايك يوتيوب
خريد لايك يوتيوب يكي از الزماتي است كه در كنار خريد سابسكرايب يوتيوب حتماً به آن احتياج خواهيد داشت براي همين ما در اين صفحه و در سايت فالووشه از بهترين كيفيت لايك براي ويديوهاي شما در يوتيوب استفاده خواهيم كه و اين اطمينان را مي‌دهيم كه لايك‌هايي كه برايتان انجام مي‌شود مي‌تواند به اعتماد كاربران واقعي به شما افزوده و به رشد شما در يوتيوب كمك شاياني كند, از اين رو توصيه مي‌كنيم كه در كنار خريد سابسكرايب يوتوب از سرويس لايك يوتيوب هم استفاده كنيد.

خريد ويو ويديو يوتيوب
خريد بازديد ويديو يا ويو ويديو يوتيوب يكي از سرويس‌هايي است كه مي‌توانيد براي ويديوهاي خود در يوتيوب خريداري كنيد و با اين كار به رشد هرچه بيشتر كار خود كمك كنيد, ما در تيم فالووشه به شما پيشنهاد مي‌كنيم اگر اول يا نيمه راه هستيد و به تازگي صفحه خود را در يوتيوب راه اندازي كرده‌ايد از اين سرويس باكيفيت استفاده كرده و رشد خود را تسريع كنيد, ما خرسنديم از اينكه به شما بگوييم با خريد ويو ويديو يوتيوب طبق الگوريتم‌هاي يوتيوب شما در صفحه اصلي كه كاربران يوتيوب به آن مراجعه مي‌كنند بيشتر ديده شده و شانس گرفتن مخاطب بيشتر را داريد.

خريد كامنت با متن دلخواه يوتيوب
در كنار تمامي سرويس‌هايي كه در بالا معرفي شد بهتر است در مورد سرويس خريد كامنت با متن دلخواه يوتيوب اينگونه توضيح دهم كه شما با خريد اين سرويس مي‌تواند تعداد زيادي كامنت زير هر ويديو خود داشته باشيد و اين نيز به رشد و پيشرفت شما در يوتيوب كمك زيادي مي‌تواند بكند براي همين من به عنوان يك فعال شبكه‌هاي اجتماعي به شما توصيه مي‌كنم كه حتماً از سرويس خريد كامنت يوتيوب استفاده كنيد تا بتوانيد صفحه خود را در يوتيوب در مسير رشد سريع‌تري قرار دهيد.

پشتيباني فالووشه از سرويس يوتيوب
در تيم فالووشه تمام سعي و تلاش ما بكار بسته شده تا بتوانيم در هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته پاسخگوي سوالات و مسائل قبل, حين و بعد خريد شما باشيم, به توجه به رشد روزافزون كاربرانمان حتي ذره اي كيفيت پاسخگويي ما كاسته نشده و بركيفيت پشتيباني از سرويس‌هاي خود تاكيد بسيار زيادي داريم و تمام سعي و تلاشمان را در جهت پشتيباني كاربرانمان بكار بسته ايم اميدوارم در اين مسير بتوانيم رضايت هرچه بيشتر شما را با ارمغان بياوريم.

ديگر سرويس‌هاي فالووشه براي شبكه‌هاي اجتماعي
ما مفتخريم كه اعلام كنيد به جزء يوتيوب در شبكه‌هاي اجتماعي ديگر هم مي‌توانيم به كمك شما بيايم و رشد شما را تسهيل كنيم, شما مي‌توانيد با خريد فالوور اينستاگرام, خريد فالوور توييتر و خريد فالوور لايكي به رشد صفحات خود در اين شبكه هاي اجتماعي كمك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۱:۴۱ توسط:حميد موضوع: نظرات (0)

طراحي ويلا ايراني

 

ما در ايران سبك هاي مختلفي از معماري براي خانه ويلا ديده ايم . ايراني، سنتي، مدرن، چوبي، كلاسيك و نئوكلاسيك مي‌باشد.


يكي از مهمترين دلايل به روز نشدن سبك ايراني، طراحي امروزي آن توسط متخصصين اهل فن و معماران ما بوده است . سبكهاي معماري خارجي به سرعت وارد صنعت ويلا سازي شد و امروزه كمتر ويلايي را ميبينيم كه از سبك معماري داخلي و خارجي الهام نگرفته باشد. كه در اين خصوص ميتوان به نماي رومي كه به صورت نماي رومي كلاسيك و نماي رومي مدرن به عنوان پر طرفدارترين سبك ميباشد، ستون هاي سيمان بري شده ، نرده هاي سنگي كلاسيك ، سر ستون هاي رومي ، پنجره هاي دور سيمان بري، پله هاي سنگي از خصوصيات اصلي نماهاي رومي ميباشد. تمركز بيشتر طراحان بر روي ارائه زيباترين نماها است به طوري كه بتواند هر نگاهي را به سمت خود جلب نمايد.
استفاده از سنگ‌هاي گران موجب شده پياده‌سازي سبك رومي هزينه‌بر تلقي شود تا آن‌جا كه بسياري از افراد چنين ويلاهايي را مختص به قشر مرفه جامعه مي‌دانند. جالب است كه برخي‌ها با هدف كاهش هزينه ساخت ويلا از متريال بي‌كيفيت در ارائه سبك رومي استفاده مي‌كنند كه بي‌ترديد لطمه و آسيب جدي به معماري و سبك‌هاي شهري خواهد زد. اگر قرار است چنين سبكي را انتخاب‌كنيم بهتر است متوجه باشيم كه با سبكي گران مواجه هستيم، سبكي كه تنها به شرط استفاده از مصالحي مستحكم ارزشمند و بادوام خواهد بود. اگر از علاقه‌مندان به سبك رومي هستيد و مايليد ويلاي خود را به سبك رومي بسازيد توصيه مي‌كنيم حتما به جنس سنگ دقت داشته باشيد.

سبك معماري نئوكلاسيك :
اگر بخواهيم معماري نئوكلاسيك را در يك جمله تعريف كنيم؛ نئوكلاسيك پوسته اي كلاسيك بر روي امكانات مدرن است . معماران اين سبك، معماري كلاسيك را يك معماري مدرن مي دانند.

موارد استفاده در بناها طي اعصار :

اين معماري به صورت الگويي بدون نقص در تمامي اعصار براي بينش ها و تفكرات كاملاً مورد توجه بوده و از آن استفاده شده است. ساختمان هاي ساخته شده به اين سبك نيز كاملاً متنوع بوده است. از معابد تا كليساهاي عظيم، خانه ها و قصرهاي باشكوه،پارلمان ها و نهاد هاي حكومتي، بانك ها، بيمارستان ها، پاساژها، موزه ها، پايانه هاي مسافري قطار و مترو و بسياري از ساختمان هاي ديگر در طي دوره هاي مختلف به اين سبك ساخته شده است.

ويژگي سبك نئوكلاسيك:
پياده كردن طرحها و نمادهاي معماري كلاسيك براي عملكرد‌هاي حال حاضر.
رعايت تناسبات هندسي كلاسيك در طرح بنا
ايجاد امكانات جديد و مدرن در داخل بنا.
به كارگيري مصالح سنتي مانند سنگ، آجر، و چوب

طراحي ويلا سنتي:
يكي از سبك هاي طراحي ويلا طرح سنتي است. در اين سبك بازگشت به معماري گذشته خانه هاي ويلايي به سبك سنتي و قديم مد نظر قرار مي گيرد. سبك سنتي در طراحي ويلا به معني طراحي قديمي و از مد افتاده نيست. بلكه به معني استفاده از اصول طراحي سنتي بناها و ويژگي هاي آن در يك ويلا مدرن و امروزي است. اصولي كه طي قرن ها بنا بر فرهنگ و اقليم خاص هر منطقه اي شكل گرفته است. طراحي ويلا سنتي ايراني نيز برگرفته از سنت هاي معماري اصيل ايراني شكل مي گيرد.

طراحي ويلا مدرن:
ويلا مدرن گرايشي است در حوزه طراحي هاي ويلا كه بر مبناي معماري سبك مدرن ميباشد.طراحي نقشه ويلا مدرن و همچنين نماي ويلا مدرن همگي در اين رويكرد معماري صورت ميپذيرد.
اين سبك، امروزه با عنوان سبك جهاني شناخته ميشود.ويلاهاي مدرن متعلق به مكان و زمان خاصي نيست، به همين دليل مورد توجه بسياري از مهندسان حوزه ساخت ويلا قرار دارد.بدين رو در حوزه طراحي و اجراي ويلا و همچنين محوطه سازي ويلا داراي محبوبيت بسيار است.
ايده مدرن ويلا ميتواند در غالب ويلا آپارتمان، ويلا يك طبقه يا ويلا مدرن دوبلكس بروز يابد.

ويژگي‌هاي شاخص ويلا مدرن عبارتند از:
سادگي
كاركردگرايي
توجه به طبيعت و تنديس گرايي
حذف تزئينات و المان‌هاي زائد
شفافيت
پلان‌هاي باز

طراحي ويلا ايراني:
طراحي ويلاي ايراني، سبك طراحي معماري محبوبي است كه در حوزه طراحي و اجراي ويلا مورد توجه قرار گرفته است.گرچه ساخت ويلا به دليل ويژگي لوكس خود در نقاط مختلف، تقريبا با رويداد هاي مشابهي انجام مي شود، اما فرهنگ، مذهب شيوه زندگي مردم، خواه ناخواه روي سبك ساخت و ساز ويلا تاثير خداهد گزاشت.

ويلاي چوبي:
از قديم استفاده از چوب براي ساخت خانه ها در تمامي نقاط جهان متداول بوده است. امروزه نيز اين سبك يكي از پرطرفدارترين سبك هاي ويلاسازي در اروپا، آمريكا و آسيا محسوب مي گردد. اين نوع سازه محيطي جذاب و دلنشين براي زندگي فراهم مي كند. علاوه بر اين داراي مزيت هايي همچون مقاومت در برابر زلزله و آتش، عايق صوتي و دوام بالا مي باشد.

هزينه طراحي ويلا :
طراحي ويلا به همراه ساخت آن مسئله اي است كه با ميزان بودجه ي افراد در ارتباط است. در حالت كلي عوامل مختلفي مي توانند بر هزينه ساخت خانه ويلايي تاثيرگذار باشند. براي مثال متراژ، پلان، امكانات ، زير بناي ساختمان و نوع مواد اوليه از جمله عوامل تاثيرگذار بر هزينه ساخت خانه ويلايي مي باشند. سرمايه گذاري بيشتر هميشه به معناي موفق بودن پروژه نيست و طراح خلاق كسي است كه بتواند با كمترين هزينه بهترين امكانات را در يك ويلا پيدا كند, همچنين شما مي‌توانيد براي خريد ويلا در شمال به صفحه اصلي سايت و قسمت آگهي‌ها مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۱:۱۸ توسط:حميد موضوع: نظرات (0)

كوتاه ترين مسير زماني و مسافتي

 

آهودشت، روستايي است از توابع بخش چمستان شهرستان نور در استان مازندران ايران. گفته مي‌شود در محل ابن روستا شهري تاريخي به‌نام پايدشت بوده‌است.
اين روستا در دهستان ناتل‌رستاق قرار دارد و براساس سرشماري مركز آمار ايران در سال ۱۳۸۵، جمعيت آن ۱۴۵۹ نفر (۳۶۱خانوار) بوده‌است. فاصله اين روستا تا شهر چمستان ۳ كيلومتر، تا آمل ۱۵ و تا نور ۲۰ كيلومتر مي‌باشد. ضمناً بقعه آقا شاه بالو در اين روستا واقع شده‌است. روستاهاي همجوار اين روستا عبارتند از: كرات كتي، باغبانكلا، شهربند٬سالده عليا٬سالده سفلي و عبداله آباد.
آهو دشت پر از طبيعت شگفت انگيز و زيبا مي باشد. روستاهاي كوچك اما سرسبز اين منطقه فرصت مناسبي در اختيار علاقمندان به طبيعت و آب وهواي دلنشين قرار مي دهد.آهودشت منطقه اي زيبا در نزديكي شهر چمستان مي باشد.اين روستاي زيبا در سالهاي اخير مورد توجه بسياري از افراد براي خريد ويلا قرار گرفته است. آهودشت يك روستاي زيبا در بخش چمستان در شهرستان نور مي باشد كه داراي تراكم جمعيت بسيار پاييني مي باشد . كمي جمعيت و آب و هواي مناسب باعث شده است افراد زيادي علاقمند به خريد ويلا در آهودشت باشند. از آنجا كه اين روستا در بين مناطق خوش آب و هوا و توريستي مازندران قرار گرفته است به نوعي مكاني براي افراد خوش نشين و كساني كه بنا به شرايط كاري در رفت و آمد بين شهر و روستا هستند مي باشد. علت نامگذاري اين منطقه به نام آهودشت به دليل وجود آهوهاي بسيار در اين منطقه مي باشد.قرار گرفتن در حاشيه رودخانه  زارم رود و جنگل هاي انبوه سخو و منطقه هاي بكر جذابيت هاي ديداري زيادي براي بازديد كنندگان بوجود آورده است.

جاذبه‌­هاي ديدني روستاي آهودشت چمستان:
جاذبه هاي آهو دشت  بقعه آقا شاه بالو زاهد آملي يكي از مكان­هاي ديدني روستاي آهودشت مي­باشد كه در جاده آمل به چمستان واقع شده است. آقا شاه بالو از عرفاي اواخر قرن ۷ و اوايل قرن ۸ هجري قمري مي­باشد كه در آهودشت مي­زيسته است و هم اكنون هم بقعه مبارك ايشان در اين روستا زيارتگاه جمع عظيمي از افراد مشتاق به علم و معارف و عرفان است. بر روي مرقد اين عارف عظيم­الشان بناي آجري با گنبدي مخروطي و تزئينات كاشي­كاري ساخته شده است. گفتني است كه اين بقعه كه از آثار مهم تاريخي استان مازندران به حساب مي­آيد هشت وجهي بوده و هر ضلع آن مزين به طاق نماهاي بلند و كشيده مي­باشد. بر روي بقعه گنبدي هم دو پوش قرار داده شده است كه نماي بيروني آن رك هشت وجهي و پوشش دروني آن گنبد عرق­چين مي­باشد. شايان ذكر است كه اين اثر در سال ۱۳۴۶ به عنوان يكي از آثار ملي ايران ثبت شده است.

چرا خريد ويلا در آهودشت پيشنهاد مي شود:
۱-وجود طبيعت بكر و زيبا در اين منطقه
۲- جمعيت كم
۳- نزديكي به مناطق شهري زيبا و خاص چمستان
وجود فرصت هاي مناسب كشاورزي و باغباني براي سرمايه گذاري افرادي كه به فعاليت در اين بخش علاقمند هستند.
برخورداري از زمين هاي حاصلخيز و باغات ميوه در اين منطقه يك فرصت شغلي سود آور براي افرادي است كه  در كنار زندگي در اين منطقه علاقه به داشتن زمين هاي كشاورزي و باغداري نيز دارند.
قيمت مناسب و تنوع قيمت در ويلاي هاي اين بخش
يكي از بزرگترين مزيت هايي كه خريد ويلا در منطقه آهودشت براي شما دارد امكان خريد ويلاهاي با كيفيت با قيمت هاي مناسب مي باشد.
نوساز بودن ويلاها و جديد بودن خود برخورداري از آب و هواي سالم و تميز مناسب براي اشخاصي كه به دنبال درمان مشكلات تنفسي خود هستند.
خلوت بودن مسيرها و جاده هايي كه شما را به اين منطقه مي رساند.
مسلما شلوغي جاده ها  و ترافيك سنگين از مواردي است كه بسياري از افراد را از سفر پشيمان و خسته مي كند. از خصوصيات خوب جاده هاي مسير چمستان به آهودشت مي باشد.
از امكانات چمستان مي­توان به كتابخانه، سينما، دادگستري، شهرداري و … را نام برد. پس اگر دوست داريد ويلايي در شمال خريداري كنيد ولي بودجه­اي كه داريد زياد نيست و به دنبال ويلاي ارزان قيمتي هستيد مي­توانيد به روستاي آهودشت چمستان هم فكر كنيد.
چطور از تهران به چمستان آهودشت برويم؟

همانطور كه گفتيم، آهودشت روستايي از توابع بخش چمستان است و در شهرستان نور قرار دارد. شهرستان نور بر سر يك مسير مواصلاتي قرار دارد و از چندين جاده مي‌توان به نور رسيد. براي رسيدن به چمستان از تهران بهترين و نزديك‌ترين راه، جاده هراز است. مسير اول كه جاده بهتري هم دارد، ابتدا از شهر آمل مي‌گذرد. پس از رسيدن به آمل، كافي است از سمت غرب اين شهر وارد جاده چمستان شويد و پس از طي مسافتي حدود ۲۰ كيلومتر از دل جنگل و طبيعت بكر و قبل از رسيدن به چمستان، به روستاي زيبا و جذاب آهودشت مي‌رسيد.
مسير دومي كه مي‌توان از تهران به چمستان رسيد، كمي طولاني‌تر است اما براي ساكنين كرج و شهرهاي غربي استان تهران مناسب است. جاده زيباي چالوس مي‌تواند آغازگر مسير شما به سمت آهودشت چمستان باشد. پس از رسيدن به چالوس و با حركت به سمت شرق، بعد از عبور از شهرهاي نوشهر و رويان به شهر نور مي‌رسيد. از شهرستان نور تنها با حدود ۱۵ دقيقه رانندگي به سمت جنوب، به چمستان آهودشت مي‌رسيد.

چمستان، آهو دشت تا نور با دو مسير امكان پذير است:

۱) كوتاه ترين مسير زماني و مسافتي

حدودا ۲۳ دقيقه و ۱۷ كيلومتر مسافت بين چمستان تا نور است ؛ مسيري بسيار زيبا از مناظر كوه ها و جنگل هاي بي نظيرش.
چمستان – كردآباد – نصرت آباد – سركاج – و شهر ساحلي نور
براي رسيدن به سد اليمالات بايد اين مسير را انتخاب نمود.

۲) مسير دوم مسيري از دل جنگل سياه كلا ي نور

حدود ۳۷ دقيقه زمان و ۲۱ كيلومتر براي رسيدن به نور از مسير جنگل سياه كلا، كه نسبت به مسير قبلي چمستان تا نور ۱۵ دقيقه طولاني تر و ۴ كيلومتر مسافت بيشتر لازم است، البته اگر اولويت خاصي مد نظرتان نباشد اين مسير جنگلي هم از مسير اول، زيبايي هاي خاص خودش را دارد و هر دو مسير واقعا زيبا هستند.
فاصله چمستان، آهو دشت تا آمل:
براي رسيدن از آمل به چمستان يا بالعكس منطقي ترين و كوتاه ترين مسير؛ تنها يك مسير است كه معادل ۲۶ كيلومتر و ۴۲ دقيقه زمان براي رسيدن به اين دو نقطه شمالي از كشور، نياز است.
آمل – آغوزبن – ديورز – سائيج محله – وليسده – بنفشه ده  – رزك – آهودشت و بالاخره چمستان
روستاهاي عنوان شده در اين مسير از روستاي حومه شهر آمل و چمستان مي باشند.
فاصله و مسيرهاي محمودآباد تا چمستان،آهو دشت:
براي پيمايش از چمستان تا محمودآباد همان طور كه از عكس مشخص است سه مسير وجود دارد كه از كوتاه ترين مسير به هر سه خواهيم پرداخت:

۱) از چمستان به سمت عبدالله آباد رويد و وارد مسير جنگلي سياه كلا نور شويد، بعد اتمام اين مسير جنگلي؛ وارد كمربندي ساحلي مربوط به ايزد شهر و شهرك هاي ساحلي ايزدشهر؛ پزشكان و آبي كنار – خشت سر و در نهايت بلوار آزادي منتهي به شهر محمودآباد.

۵۳ دقيقه براي پيمايش ۳۶ كيلومتر مهيج جنگلي – ساحلي ( كوتاهترين مسير از نظر مسافتي )! دليل طولاني بودن مسيرش از لحاظ زماني، به نبود بلوار يا كمربندي و دارا بودن مسير بكر و دست نخورده جنگلي سياه كلا، مربوط مي شود. اين مسير ميانبر مسافتي مي باشد نه زماني.

۲) از چمستان به سمت نور رويد وارد خط ساحلي ايزدشهر و كمربندي آن شده و پس از عبور از شهرك هاي ساحلي و خشت سر و در نهايت بلوار آزادي منتهي به شهر محمودآباد.

اين مسير نسبت به مسير قبلي ۶ دقيقه نزديكتر ولي ۵ كيلومتر طولاني تر است، به دليل وجود كمربندي ساحلي ايزدشهر و كاهش ترافيك در اين مسير؛ منجر به كم شدن زمان پيمايش در اين مسير گرديده است.
شمال كشور از مناطق زيبا و دلربايي برخوردار است كه بخشي از زيبايي‌هايش را در دل چمستان قرار داده است.

شايد تصور بيشتر مردم بر اين باشد كه بهترين ويلا‌ها در شمال، گران‌قيمت هستند و آن‌ها نمي‌توانند براي خريد چنين ويلا‌هاي اقدام كنند. اما اين باور كاملاً اشتباه است. جالب است بدانيد كه حتي ويلا‌هاي ارزان قيمت با زيباترين نما‌ها و دكوراسيون‌هاي داخلي نيز وجود دارند و شما مي‌توانيد به روش‌هايي مانند: پيش خريد و يا خريد ويلا شهركي، بهترين ويلا‌ها در شمال كشور را در اختيار داشته باشيد.
با خريد ويلا در چمستان مي توانيد از زيبايي هاي فوق العاده اين منطقه از نزديك بهره و لذت ببريد . در صورت تصميم به خريد ويلا در چمستان، حتما توجه داشته باشيد كه چنين مسيري را بايد با دقت و بررسي هاي دقيق به پايان برسانيد.

براي خريد ويلا در آهودشت مي‌توانيد به صفحه اصلي سايت مراجعه و ويلاي مورد نظر خود را جستجو كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۵۸ توسط:حميد موضوع: نظرات (0)

ويلا تريبلكس و فورلكس

 

ساخت ويلا اصول و قاعده خاص خود را دارد كه توجه به آن در ساخت ويلا در نهايت منجر به اين مي‌شود ويلايي موردپسند خريداران را ارائه دهيم، يعني ويلايي بسازيم كه اكثر غريب به اتفاق مردم تمايل به خريد يا داشتن آن نمايند و علاوه بر كيفيت و زيبايي بايد در مكاني مناسب با اسناد و مدارك مشخص باشد كه اين موضوع نيز مستلزم طراحي داخلي و بيروني ويلا از لحاظ ظاهري و چيدمان و نقشه‌اي عام‌پسند نشأت مي‌گيرد.

در اين مقاله به انواع ويلا از لحاظ نوع ساخت ميپردازيم با ما همراه باشيد. به چه سبك ساختماني، ويلا گفته مي شود؟ ويلا داراي چه خصوصياتي مي باشد؟ ويلا با خانه چه تفاوتهايي دارد؟ ويلا به چند دسته تقسيم مي شود؟ انواع سبك هاي ويلا چيست؟ در اين مقاله، به بحث درباره ويلا و انواع آن مي پردازيم. ويلا سبكي از خانه مي باشد، كه داراي طرفداران زيادي است. در اين مقاله، انواع ويلا مورد بررسي قرار مي گيرد. ويلا يكي از انواع پرطرفدار خانه است كه در كشورهاي مختلف سبك‌هاي مختلفي دارد. ابتدا به بررسي مفهوم ويلا مي‌پردازيم.

مفهوم ويلا:
به ساختماني در زبان فرانسوي و انگليسي ويلا خطاب مي شود، كه داراي نماي بيروني از چهار طرف باشد، و ساخت آن در ييلاق ها و يا اطراف شهرها، صورت مي گيرد. اما، اجازه ساخت ويلا به شهروندان، در درون شهر، در برخي از كشورها، داده مي شود.
امكان ساخت خانه هاي ويلايي، در مناطق شهري كمتر است و دليل آن هم جلوگيري از تجمع ساختمانها مي باشد. اگرچه در بعضي از شهرها، ويلا به خانه هاي حياط دار گفته مي شود، اما خانه هايي كه از هر چهار طرف آزاد بوده و داراي نماي بيروني باشند، مي تواند تعريف درستي از ويلا باشد.

انواع ويلا:
ويلاي فلت يا همكف:
معمولا به خانه هايي كه با اختلاف سطح حداقل يك متر از زمين ساخته مي شوند و در مجموع بدون اختلاف سطح هستند ويلاي فلت مي گويند. ويلاهاي همكف در يك طبقه و داراي يك سقف مي باشند و بيشتر با بناي ۸۰ تا ۱۵۰ متري دو يا سه خواب در شمال ديده مي شوند. ويلاهاي همكف قدمت بيشتري نسبت به ديگر سبك هاي ويلا در شمال دارند.
واژه فلت را زياد شنيده ايم، اين واژه تنها مختص صنعت ويلاسازي نمي باشد، معمولا اين واژه را براي ساختمان ها و ماكت ها نيز زياد به كار مي برد.
تاريخچه ساخت اين مدل از ويلا ها، يعني ويلا فلت ها، به سال هاي دور برميگردد، كه معمولا هم با همان نام ويلاي يك طبقه يا ويلاي همكف در ميان آحاد مردم معروف است و يكي از ساده ترين طراحي هاي مربوط به ويلا ها مي باشد. در گذشته نيز شايد محبوب ترين ويلا ها، همين ها بودن، اما رفته رفته، دلايل متعددي باعث شد، كه از اقبال عمومي نسبت به اين دست ويلا ها كاسته شود، از جمله دلايل آن را مي توان افزايش قيمت زمين و به صرفه نبودن ويلاي يك طبقه در اين زمين ها دانست، البته اين نكته را هم نبايد از خاطر برد، كه سلايق مردم روز به روز در حال تغييرند.

ويلاي نيم پيلوت:
در طراحي ويلا نيم پيلوت براي ايجاد فضايي مثل اتاق خواب مستر، پاركينگ اختصاصي، انبار يا موتورخانه با ايجاد يك اختلاف سطح نيم طبقه اي فراهم مي شود. و علاوه بر آن نماي داخلي ويلا نيز زيباتر مي شود.در ويلاهاي نيم پيلوت طراح ساختمان ، اتاق خواب را در سطحي بالاتر طراحي مي كند و براي ورود به اتاق خواب پله ي چوبي در نظر گرفته مي شود ، كه بر شيك تر شدن نماي داخلي كمك مي كند.با توجه به ايجاد اختلاف سطح در طراحي داخلي ويلاهاي نيم پيلوت مي توان آن را زيرمجموعه اي از طراحي هاي دوبلكس و نيم دوبلكس در نظر گرفت.اين ويلاها معمولا در زمين هايي با متراژ كم احداث مي كنند. تا بهينه ترين و كاربردي ترين فضا را داشته باشند، همچنين با اينكار قيمت خريد كمتري را به خود اختصاص مي دهد.
پس زماني كه مي‌شنويم ويلايي به صورت نيم پيلوت يا نيمه دوبلكس طراحي شده است، ويلايي دو خوابه همراه با يك پاركينگ را تصور مي‌كنيم. به طور كلي اگر بخواهيم قيمت ويلاي نيم پيلوت را بيان كنيم، خواهيم گفت كه از ويلاي فلت گران‌تر و از ويلاي دوبلكس ارزان‌تر است.
اين ويلا ها، همان ويلا هايي هستند كه عده اي به اشتباه و در غلطي مصطلح، نيم دوبلكس مي نامند با اين كه اين طور نيست. منظور از نيم پيلوت، نيم طبقه است، تصور كنيد كه نيم طبقه را به ويلاي خود اضافه كرده ايد، در اين صورت يك نيم پيلوت خواهيد داشت، در بيشتر موارد اين نيم طبقه به يك اتاق خواب اختصاص مي يابد كه البته سليقه اي است و مي تواند در سليقه هاي مختلف، متفاوت باشد.

ويلا دوبلكس:
به طور كلي زماني كه از ويلا دوبلكس صحبت مي‌كنيم، منظور ما ويلايي است كه براي دسترسي به قسمت‌هاي مختلف آن نياز به تغيير طبقات داريم. به عبارت ديگر تمام ويلا در يك سطح طراحي نشده است و در دو طبقه متفاوت يا دو سطح متفاوت طراحي شده است.
مهم ترين بخش در طراحي ويلاهاي دوبلكس پله‌هاي آن است كه باعث اتصال دو طبقه به يكديگر مي‌شود. طراحي نوع پله در طراحي ويلاهاي دوبلكس بسيار حائز اهميت است. چرا كه سبب زيباتر ديده شدن ويلا مي‌شود. راه پله‌هاي سه طرفه، مارپيچ، نيم دايره و راه پله‌هاي گرد از انواع مدل راه پله‌هايي هستند كه مي‌توانند در طراحي ويلاي دوبلكس مورد استفاده قرار بگيرند.
در طراحي پله ها علاوه بر سليقه افراد مواردي مانند مساحت زمين در انتخاب نوع و طرح راه پله تاثيرگذار است. معمولاً براي ساخت ويلاهاي دوبلكس از زمين‌هاي بسيار وسيع  استفاده مي‌شود. اما با گذشت زمان بسياري از طرح‌ها به اين نتيجه رسيدند كه استفاده از زمين‌هاي كوچك براي ساخت ويلاهاي دوبلكس مناسب‌تر است.
در طراحي ويلاي دوبلكس معمولا از طبقه اول به عنوان نشيمن ، حال و پذيرايي استفاده مي شود كه با پنجره هاي بزرگ و قدي نور به داخل خانه مي تابد.و در طبقه دوم نيز اتاق هاي خواب ، سالن استخر يا بازي، سرويس هاي بهداشتي و حمام تعبيه شده است. با اين عمل فضاي شلوغ و فضاي خلوت ساختمان از يكديگر مجزا خواهد شد. حال بسته به نوع متراژ يك اتاق كوچك و سرويس بهداشتي در طبقه اول درنظر مي گيرند تا افراد مسن براي بالا رفتن از پله ها دغدغه نداشته باشند. اگر ويلا دوبلكس استخردار باشد، سالن استخر يا جكوزي را يا بيرون حياط يا در داخل ساختمان تعبيه مي كنند.سقف آن معمولا شيب دار مي باشد، تا خانه از باران بي امان شمال، در امان بماند.
ويلا هاي دوبلكس كه داراي دو طبقه كاملا تفكيك شده است، يعني نه به صورت نيم دوبلكس كه برخي از بخش تنها مقدار كمي از فاصله داشتند؛ در اين ويلا ها ما به كل يك طبقه اضافي خواهيم داشت كه بوسيله پله به طبقه همكف مرتبط مي شود. در اين ويلاها قاعدتاً ما فضاي بيشتري در اختيار خواهيم داشت و از جهت گران شدن زمين ها در اين سال ها، اين ويلا ها براي ما به صرفه تر خواهند بود، چون از زمين استفاده بيشتري شده است.

ويلا تريبلكس و فورلكس :
طراحي خانه تريبلكس و فورلكس به صورت سه يا چهار طبقه است. يعني داخل يك واحد سه يا چهار طبقه طراحي شده است ، و اين طبقه ها با پله به يكديگر متصل مي شود. در اين ويلاها به دليل ارتفاع بيشتر مي توان چشم انداز و منظره هاي بيرون را بهتر مشاهده كرد و ساعت ها از ديدن جنگل و دريا لذت برد. اين نوع ويلا ها جزء گران ترين ويلاهاي شمال مي باشد. زيرا متريال هاي بكار گرفته در آن از ساير سازه ها بيشتر است.
اكثر ويلا تريبلكس و فورلكس در شمال داراي روف گاردن بي نظير است و حتي قابليت اجراهاي روف گاردن را دارد. روف گاردن يا همان سقف سبز بر روي تراس يا پشت بام خانه ها ايجاد مي شود. كه در شمال علاوه بر اينكه ويو بينظيري به طبيعت خواهيد داشت، امكاناتي از قبيل الاچيق، باربيكيو، مبلمان باغي و… دارد. حتي شما مي توانيد در آنجا باغچه ي كوچكي را احداث كنيد و به كشت محصولات باغي بپردازيد.

نكاتي اساسي در خصوص طراحي انواع ويلا؛
يكي از مهمترين نكات مربوط به طراحي انواع ويلا، دقت نظر داشتن به زمين شناسي و اقليم مي باشد كه طبق سليقه كارفرما، بعد از كسب يك سري اطلاعات در اين مورد، يك ويلا را مي توان طراحي نمود. در طراحي يك ويلا، طراحي چشم انداز ويلا خيلي با اهميت است كه بايد در نظر گرفته شود. همچنين محوطه سازي خوب و زيبا همراه با گل و درخت هاي فراوان نقش بسيار زيادي دارد. معماري بناي ويلاها داراي چندين ويژگي مي‌باشد كه يكي از مهمترين و اساسي ترين ويژگي ها اين است كه معمولا در فضاهاي بزرگ ساخته مي‌شوند. برخي از نماها در ساخت ويلا يك برجك مركزي دارند كه بلندترين قسمت بنا است كه به آن نقطه كانوني مربوط به بناي ويلا مي گويند. شما براي خريد ويلا شمال كشور مي‌توانيد به مراجعه به صفحه اصلي سايت قسمت آگهي‌ها را نظاره كرده و ويلاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۳۴ توسط:حميد موضوع: نظرات (0)